Το Ψηφιακό Δελτίο Αποστολής είναι μια νέα διαδικασία για την παρακολούθηση της διακίνησης αγαθών μέσω της πλατφόρμας myData. Μέχρι σήμερα, μόνο οι αξίες των τιμολογίων διαβιβάζονταν στην πλατφόρμα. Τώρα, με την εφαρμογή του Ψηφιακού Δελτίου, θα παρακολουθούνται και οι ποσότητες των προϊόντων που διακινούνται, εκτός από τις αξίες.
Πώς θα λειτουργήσει
Πριν την αποστολή αγαθών, θα πρέπει να διαβιβάζεται στα myData το παραστατικό διακίνησης. Αυτό μπορεί να γίνει είτε προσθέτοντας την ένδειξη “Διακίνηση” στα υπάρχοντα παραστατικά, είτε εκδίδοντας ξεχωριστό δελτίο αποστολής που θα συσχετίζεται με το τιμολόγιο πώλησης. Στο παραστατικό διακίνησης θα περιλαμβάνονται πληροφορίες όπως η ποσότητα και ο σκοπός της αποστολής.
Μακροπρόθεσμος στόχος
Ο απώτερος σκοπός αυτής της διαδικασίας είναι η δημιουργία μιας ψηφιακής αποθήκης. Αυτό θα επιτρέπει στην ΑΑΔΕ να παρακολουθεί σε πραγματικό χρόνο τα αποθέματα των επιχειρήσεων σε κάθε αποθήκη ή υποκατάστημα.
Αλλαγές στις συναλλαγές
Με την εισαγωγή του Ψηφιακού Δελτίου Αποστολής:
- Θα πρέπει να διαβιβάζονται τα Δελτία Αποστολής στα myData.
- Το τιμολόγιο πώλησης μπορεί να περιλαμβάνει την ένδειξη “Διακίνηση” και να μετατρέπεται σε Τιμολόγιο – Δελτίο Αποστολής.
- Κατά την παραλαβή αγαθών, θα πρέπει να δηλώνεται η παραλαβή και τυχόν αποκλίσεις στην ποσότητα. Αν δεν έχει διαβιβαστεί δελτίο αποστολής από τον εκδότη, θα πρέπει να το κάνει ο παραλήπτης μέσω δελτίου παραλαβής.
Χρονοδιάγραμμα εφαρμογής
Η εφαρμογή θα γίνει σε δύο φάσεις:
- Η πρώτη φάση ξεκινάει υποχρεωτικά την 1η Δεκεμβρίου 2024 για επιχειρήσεις με τζίρο άνω των 200.000 € για το φορολογικό έτος 2022 ή για συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων.
- Η δεύτερη φάση ξεκινά την 1η Απριλίου 2025 (ίσως με παράταση) και θα αφορά όλες τις επιχειρήσεις, ανεξαρτήτως τζίρου ή δραστηριότητας.
Συνοπτικά
Το Ψηφιακό Δελτίο Αποστολής θα φέρει σημαντικές αλλαγές στην οργάνωση των επιχειρήσεων, κάνοντας τη διαδικασία τιμολόγησης πιο πολύπλοκη και χρονοβόρα.
Προτείνεται η επικοινωνία με τον λογιστή σας για την κατάλληλη προετοιμασία.